Tinklaveika karjeros paslaugų teikimo procese
Informacija
Tikslinė grupė: Karjeros specialistams
Vykdymo platforma: Mukis
Programos aktualumas
XXI amžiuje augantys vaikai asmeninės karjeros sprendimus priima aplinkoje, kuriai būdingi nuolatiniai pokyčiai, galimybės ir netikrumas. Kyla iššūkis padėti vaikams pasiruošti sklandžiam perėjimui iš vienos mokymosi aplinkos į kitą bei iš mokymosi aplinkos į darbo rinkos aplinką. (Envisioning the Future of Education and Jobs, 2019). Šiame kontekste labai svarbų vaidmenį vaidina kryptingas, nuoseklus, socialine partneryste grįstas karjeros paslaugų teikimo procesas (Dumitru ir Voinea, 2015; Graham, 2015). Kokybiškų karjeros paslaugų teikimas, grįstas sutelktomis visos mokyklos bendruomenės ir socialinių partnerių pastangomis, švietimo įstaigoje aktualizuojamas norminiuose švietimo dokumentuose (Švietimo įstatymas, 2011, 2016; Geros mokyklos koncepcija, 2015; Bendrojo ugdymo mokyklos kaitos gairės, 2017; Rekomendacijos dėl karjeros specialistų funkcijų ir profesinio orientavimo paslaugų teikimo švietimo įstaigose, 2022). Tarptautiniai tyrimai aktualizuoja įvairių lygmenų (nacionaliniu, savivaldybės, mokyklos, klasės / grupės) socialinės tinklaveikos įtaką karjeros paslaugų kokybei švietimo įstaigoje (Borbély-Pecze ir Hutchinson, 2014; Arnkil, Spangar ir Vuorinen 2017). Veikiant kartu (pedagogams, tėvams, mokiniams, darbdaviams, verslui, NVO ir kt.) kuriama karjeros paslaugų turinio įvairovė, skatinamas naujovių diegimas, dalinimasis aktualiausia ir naujausia darbo pasaulio, jo kaitos informacija, plečiamas mokinių karjeros siekių akiratis. Socialinė tinklaveika teikiant karjeros paslaugas itin veiksminga, kai siekiama paneigti lyčių ir kitų formų stereotipus apie profesijas (Investing in Career Guidance, 2021).
Programos tikslas – tobulinti institucinio ir tarpinstitucinio karjeros paslaugų teikimo tinklų, grįstų socialine partneryste, kūrimo ir plėtojimo švietimo įstaigoje kompetencijas.
Programos uždaviniai
- Suteikti žinių apie Lietuvos karjeros paslaugų sistemą, jos kaitą ir ugdyti gebėjimą taikyti šias žinias formuojant ir plėtojant institucinį ir tarpinstitucinį karjeros paslaugų tinklus švietimo įstaigoje.
- Tobulinti institucinio ir tarpinstitucinio karjeros paslaugų teikimo tinklo formavimo ir įveiklinimo švietimo įstaigoje gebėjimus.
- Tobulinti darbo su tėvais gebėjimus teikiant karjeros paslaugas švietimo įstaigoje.
- Suteikti žinių apie socialine partneryste gristą karjeros paslaugų teikimo formą - profesinį veiklinimą ir plėtoti praktinius gebėjimus diegti ją karjeros paslaugų teikimo praktikoje švietimo įstaigoje.
- Suteikti žinių apie socialine partneryste gristas karjeros paslaugų teikimo formas – mentorystę ir savanorystę ir plėtoti praktinius gebėjimus diegti jas karjeros paslaugų teikimo praktikoje švietimo įstaigoje.
Programos paskirtis
Programa rekomenduojama bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų karjeros specialistams, priešmokyklinio ugdymo pedagogams, bendrojo ugdymo mokytojams, profesijų mokytojams, klasių auklėtojams/ vadovams, pagalbos mokiniui specialistams (socialiniams pedagogams, psichologams), vaikų neformaliojo švietimo pedagogams.
Rekomenduojama šią programą rinktis išklausius tokias kvalifikacijos tobulinimo programas kaip "Mokinių ugdymas karjerai", "Karjeros paslaugų švietimo įstaigoje įveiklinimas".
Programos kodas - 213003789
Programos apimtis. Programos trukmė – 40 akademinių valandų (30 teorijos ir 10 praktinio darbo valandų).
Programos turinys. Programą sudaro 5 atskiri 8 akademinių valandų trukmės tarpusavyje susiję moduliai:
1. Karjeros paslaugų sistema Lietuvoje.
2. Institucinis ir tarpinstitucinis karjeros paslaugų teikimo tinklai.
3. Tėvų vaidmuo teikiant karjeros paslaugas švietimo įstaigoje.
4. Socialine partneryste grįstų karjeros paslaugų teikimo įvairovė: profesinis veiklinimas.
5. Socialine partneryste grįstų karjeros paslaugų teikimo įvairovė: mentorystė ir savanorystė.
Planuojama programos pradžia - 2023 m. gruodžio mėn.