Refleksija grįsta karjeros specialisto praktika
Informacija
Tikslinė grupė: Karjeros specialistams
Vykdymo platforma: Mukis
Programos aktualumas.
Lietuvos pažangos strategijoje „Lietuva 2030“ pabrėžiama, kad, Lietuvos piliečių kultūros, mąstymo, elgsenos pokyčiai ir visuomenės vertybės lems sėkmingą šalies raidą ir padės pasirengti drąsiai priimti globalios konkurencijos iššūkius. Vadinasi, būtina sudaryti sąlygas formuotis kūrybingai, atsakingai ir atvirai asmenybei. To pasėkojeČia išryškėja reflektyvaus karjeros specialisto vaidmuo, kurio asmenybė ir veikla skatintų pažangos procesus švietimo sistemoje ir lemtų teigiamus pokyčius visose visuomenės gyvenimo srityse. Todėl, siekiant įgyvendinti švietimui patikėtą misiją, svarbu plėtoti karjeros specialistų reflektyviuosius gebėjimus, kuriuosų dėka pasitelkus asmeninė patirtis taptųmpa mokymusi, mokymasis – asmeniniu ir profesiniu tobulėjimu, kas o tai padėtų kokybiškiau veikti (Moon, 2003; Boud, 2001, Bubnys, 2012)., nes eEfektyvi veikla įmanoma tik tada, kai žinoma, kokia kryptimi ir kaip toliau judėti į priekį.
Reflektavimo kompetencija yra vienas svarbiausių karjeros paslaugas teikiančių specialistų profesinio tobulėjimo būdų, nes būtent dėl refleksijos profesinė patirtis pa verčiama į mokymąsi, o jis mokymasis – į kokybiškesnę profesinęės veikląos kokybiškesnį atlikimą (Teresevičienė, 2004; Bubnys, 2012). Būtent refleksija karjeros paslaugas teikiančiam specialistui padeda tobulinti savo įgūdžius ir skatina peržiūrėti darbų efektyvumą, formuoja giluminį / transformatyvųjį požiūrį į savo veiklą (Žibėnienė, Indrašienė, 2017), skirtingi refleksijos metodai padeda keisti nuostatas (Juozaitis, 2012) bei pasiekti didesnįio įsitraukimąo, susitelkimąo, mokymosi, pokyčiusų (Greenaway, 2013). Reflektsyvus mąstymas yra būdas "išmokyti" mąstyti taip, kad mąstyti „geriau“" (Dewey , cit. Gordin ir kt., 2018). Vadinasi reflektsyvių gebėjimų ugdymasis, turi įtakos ne tik specialistų profesiniamei ūgčiaitobulėjimui, tačiau kartu tai tiesiogiai susiję siejasi su karjeros paslaugų teikimo kokybe.
Programa parengta remiantis kompetencijomis grįstų programų kūrimo metodologija. Mokymų dalyviams per praktinįio mokymoąsi metu bus sudaryta galimybė stiprinti savo ir kolegų profesinį kapitalą, siekiant gerinti ugdymo proceso ir teikiamų paslaugų kokybę.
Programos tikslas - tobulinti karjeros paslaugas teikiančio specialisto reflektavimo kompetenciją, taikant skirtingus refleksijos būdus bei praktikas.
Programos uždaviniai
- Aptarti karjeros specialisto kompetencijas, ir jų įsivertinimo būdus bei galimybes ir tobulinti gebėjimus numatyti veiklos tobulinimo kryptis, remiantis asmeninio tobulėjimo ir švietimo įstaigos konteksto uždaviniais.
- Plėtoti teorines žinias apie skirtingus refleksijos metodus ir refleksijos praktikas.
- Supažindinti su ugdomojo vadovavimo praktika ir tobulinti ugdomojo vadovavimo gebėjimus.
- Supažindinti su intervizijos samprata ir procesu bei tobulinti savęs pažinimo, problemų sprendimo, įsivertinimo gebėjimus taikant intervizijos praktiką.
- Suteikti žinių ir tobulinti kolegialaus mokymosi gebėjimus.
Programos paskirtis
Programa rekomenduojama karjeros specialistams, dirbantiems švietimo įstaigoje. Programa taip pat rekomenduojama kitiems ugdymo karjerai paslaugų teikėjams: priešmokyklinio ugdymo pedagogams, bendrojo ugdymo ir profesinių mokyklų mokytojams, klasių auklėtojams, profesijos mokytojams, vaikų neformaliojo švietimo pedagogams, siekiantiems tobulinti šios srities kompetencijas.
Dalyviai turi turėti ne mažesnę kaip 3-jų metų praktinę veiklos patirtį teikiant ugdymo karjerai paslaugas švietimo įstaigoje.
Programos kodas - 213003788
Programos apimtis. Programos trukmė – 40 akademinių valandų (30 teorijos ir 10 praktinio darbo valandų).
Programos turinys. Programą sudaro 5 atskiri 8 akademinių valandų trukmės tarpusavyje susiję moduliai:
1. Karjeros specialisto kompetencijų įsivertinimas.
2. Refleksija karjeros specialisto veikloje.
3. Ugdomasis vadovavimas.
4. Intervizija.
5. Kolegialus mokymasis.
Planuojama programos pradžia - 2023 m. gruodžio mėn.