Paauglių motyvavimo planuotis karjerą strategijos

Informacija
Vykdymo platforma: Mukis
Pristatomasis video
Programos aktualumas
Lietuvos švietimo sistema susiduria su reikšminga problema – mokiniai, turintys specialiųjų ugdymosi poreikių (SUP) ir mokiniai iš nepalankaus socialinio ekonominio konteksto (SEK), patiria sunkumų dėl socialinių, ekonominių ar kultūrinių priežasčių, ribojančių jų galimybes pilnavertiškai dalyvauti ugdyme. Dėl to jie iškrenta iš bendrojo ir profesinio ugdymo proceso ir neįgyja kvalifikacijos (arba jos dalies), atitinkančios profesinį standartą.
Sprendžiant šią problemą ypatingai svarbus švietimo pagalbos specialistų (socialinių pedagogų, specialiųjų pedagogų, psichologų, karjeros specialistų ir kt.) bendrojo ir profesinio ugdymo įstaigose bei profesinių mokymo įstaigų mokytojų, vaidmuo. Jie turėdami galimybę teikti mokiniams individualizuotas paslaugas, gali užtikrinti ugdytinių nepertraukiamą mokymosi procesą ir daryti įtaką profesiniams pasirinkimams.
Programos tikslas
Ugdyti švietimo pagalbos specialistų (socialinių pedagogų, specialiųjų pedagogų, psichologų, karjeros specialistų) ir profesinių mokymo įstaigų mokytojų kompetencijas efektyviai motyvuoti paauglius, ypač turinčius specialiųjų ugdymosi poreikių (SUP) ir esančius nepalankiame socialiniame ekonominiame kontekste (SEK), planuotis karjerą ir priimti sąmoningus profesinius sprendimus.
Programa siekia formuoti holistinį specialistų požiūrį į paauglių karjeros orientavimą, suteikiant jiems žinių, gebėjimų ir praktinių įrankių:
- identifikuoti ir spręsti iškritimo iš švietimo sistemos problemas
- taikyti šiuolaikiškas motyvavimo strategijas ir metodus
- teikti mokinių poreikius atliepiančias švietimo paslaugas
- užtikrinti nepertraukiamą mokinių dalyvavimą ugdymo procese
- kurti efektyvius bendradarbiavimo modelius su mokiniais, jų šeimomis ir kolegomis.
Galutinis programos tikslas – prisidėti prie įtraukaus švietimo kultūros formavimo ir mažinti paauglių, ypač pažeidžiamų grupių, iškritimo iš švietimo sistemos riziką.
Programos uždaviniai
- Supažindinti su paauglių psichosocialine charakteristika: formuoti šiuolaikinį supratimą apie paauglių, ypač turinčių SUP ir iš nepalankaus SEK mokinių, raidos ypatumus, poreikius bei kylančius iššūkius ugdymo aplinkoje.
- Išmokyti iškritimo prevencijos ir motyvacijos didinimo metodų: pateikti efektyvius būdus identifikuoti rizikos veiksnius ir taikyti prevencijos priemones ankstyvoje stadijoje.
- Formuoti motyvavimo strategijų ir metodų arsenalą: suteikti praktinių įrankių, metodų ir priemonių paauglių motyvavimui mokytis ir siekti karjeros tikslų.
- Ugdyti švietimo pagalbos teikimo ir profesinio orientavimo kompetencijas: stiprinti specialistų gebėjimus teikti mokinių poreikius atliepiančias, poreikius atitinkančias paslaugas.
- Formuoti efektyvius bendradarbiavimo modelius: išmokyti kurti ir palaikyti produktyvų bendradarbiavimą su mokiniais, tėvais, kolegomis ir kitais specialistais.
- Plėtoti praktinius įgūdžius: užtikrinti, kad įgytos žinios būtų pritaikomos realioje profesinėje veikloje ir duotų konkrečių rezultatų.
Programos paskirtis
Kvalifikacijos tobulinimo programa skirta švietimo pagalbos specialistams, dirbantiems bendrojo ir profesinio ugdymo įstaigose, ir profesinių mokymo įstaigų mokytojams. Programa orientuota į mokinių, turinčių SUP ir iš nepalankaus SEK, motyvavimo planuotis karjerą strategijų išmokimą ir praktinį taikymą.
Programos kodas –
Programos apimtis
Programos trukmė – 40 akademinių valandų (30 teorijos ir 10 praktinio darbo valandų).
Programos turinys
Programą sudaro 5 atskiri 8 akademinių valandų trukmės tarpusavyje susiję moduliai:
- Paauglių psichosocialinė charakteristika
- Paauglių pasitraukimo iš švietimo sistemos prevencija ir mokinių motyvacijos didinimas
- Paauglių motyvacija ir mokymosi strategijos
- Švietimo pagalba ir profesinis orientavimas
- Bendradarbiavimo su šeima ir bendruomene modeliai ir praktiniai įrankiai