Mokinių ugdymas karjerai
Informacija
Tikslinė grupė: Karjeros specialistams
Vykdymo platforma: Mukis
Programos aktualumas
Žmogus, siekiantis rasti sau vietą šiuolaikiniame darbo pasaulyje, turi sugebėti tikslingai veikti kintančioje situacijoje, atsižvelgdamas į rinkos poreikius bei asmeninės savirealizacijos tikslus. Jam būtinos karjeros kompetencijos, apibrėžiamos kaip nuostatų, žinių, supratimo ir gebėjimų visuma, kuria grįstas asmens savęs bei savo karjeros pažinimas, jos planavimas, valdymas ir derinimas su kitais savo gyvenimo aspektais. Mokymosi bendrojo ugdymo mokykloje arba profesinio mokymo įstaigoje laikotarpis yra ypatingas karjeros kompetencijų įgijimo prasme, nes būtent šiuo laikotarpiu formuojasi asmenybės profesinis kryptingumas, priimami pirmieji karjeros sprendimai, kaupiamas žmogiškasis kapitalas.
Pagal „Profesinio orientavimo vykdymo tvarkos aprašą“ viena iš švietimo įstaigų funkcijų (14.1.) – „užtikrinti nenutrūkstamą profesinio orientavimo teikimą jose besimokantiems ar studijuojantiems asmenims“. Taigi pedagogams ir švietimo pagalbos specialistams tenka sudėtingas uždavinys planuoti ir vykdyti mokinių ugdymą karjerai visuose ugdymo lygmenyse – nuo 1 iki 12 klasės.
Siekiant užtikrinti ugdymo karjerai kokybę, sukurtas ir atnaujintas šiuolaikines ugdymo karjerai tendencijas atliepiantis turinys (www.mukis.lt). Skaitmeninių ir kitų ugdymo karjerai išteklių taikymas palengvina pedagogų ir švietimo pagalbos specialistų darbą, atliepiant profesinio orientavimo principus (prieinamumą, nešališkumą, individualizavimą), sukuria galimybę teikti paslaugas socialiai pažeidžiamoms, turinčioms specialiųjų ugdymosi poreikių visuomenės grupėms ir užtikrinti vienodą paslaugos kokybę tiek didmiesčių, tiek nutolusių regionų gyventojams, t.y. įgalina atsirasti progresyvesnę visuomenės įtrauktį. (Keele, Swann , Davie-Smythe, 2020).
Programos tikslas – suteikti žinių apie 1 -12 klasių mokinių karjeros kompetencijų ugdymą ir tobulinti gebėjimus dirbti su skaitmeniniais ir kitais ugdymo karjerai ištekliais.
Programos uždaviniai
- Suteikti bazinių ugdymo karjerai žinių ir plėtoti gebėjimus ugdyti mokinius karjerai šiuolaikinės karjeros paradigmos kontekste.
- Suteikti žinių ir tobulinti gebėjimus ugdyti karjerai 1 – 4 kl. mokinius, taikant skaitmeninius ir kitus ugdymo karjerai išteklius.
- Suteikti žinių ir tobulinti gebėjimus ugdyti karjerai 5 – 8 kl. mokinius, taikant skaitmeninius ir kitus ugdymo karjerai išteklius.
- Suteikti žinių ir tobulinti gebėjimus ugdyti karjerai 9 – 12 kl. mokinius, taikant skaitmeninius ir kitus ugdymo karjerai išteklius.
- Plėtoti gebėjimus organizuoti mokinių ugdymo karjerai veiklas mokykloje, jas organizuoti ir į(si)vertinti.
Programos paskirtis
Programa rekomenduojama bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų karjeros specialistams, bendrojo ugdymo mokytojams, profesijų mokytojams, klasių auklėtojams/ vadovams, pagalbos mokiniui specialistams (socialiniams pedagogams, psichologams), vaikų neformaliojo švietimo pedagogams.
Programos kodas - 213003785
Programos apimtis. Programos trukmė – 40 akademinių valandų (30 teorijos ir 10 praktinio darbo valandų).
Programos turinys. Programą sudaro 5 atskiri 8 akademinių valandų trukmės tarpusavyje susiję moduliai:
1. Ugdymo karjerai pagrindai.
2. 1 – 4 kl. mokinių ugdymas karjerai.
3. 5 – 8 kl. mokinių ugdymas karjerai.
4. 9 – 12 (I – IV gimnazijos) kl. mokinių ugdymas karjerai.
5. Ugdymo karjerai mokykloje strategija, principai, įrankiai.
Planuojama programos pradžia - 2023 m. lapkričio mėn.